Sa 190 KS jakim elektromotorom EQA s jednim punjenjem prevali realno 320 kilometara i do stotke stiže za 8,6 sekundi

U klasi premium električnih SUV-ova zasad samo Mercedes ima predstavnika i to model EQA, barem dok ne stigne novi Audi Q4 e-tron… Zasad je, dakle, jedini luksuzni SUV u kategoriji do 4,5 metara, pa će lakše proći i njegova cijena od prilične 394.000 kuna, koliko u osnovnom izdanju s prednjim pogonom i 190 KS stoji novi EQA.

Čak i s državnim poticajima koji su bili aktualni u lipnju to je još uvijek prilične 324.000 kuna (43.000 eura). Još su skuplja preostala verzije s pogonom na sva četiri kotača – EQA 300 sa 228 KS stoji 426.000 kuna, a još 26.000 kuna skuplji je EQA 350 sa 292 KS. Sva tri s istom litij-ionskom baterijom od 66,2 kWh.

Izgleda li vam EQA nekako poznato? Naravno. Prekrijte li dlanom masku hladnjaka, otkrit ćete novi GLA. EQA se, naime, ne kotrlja na novorazvijenoj platformi za električne automobile (kao, uostalom, ni ranije predstavljeni EQC), već prilagođenoj platformi za automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem MFA2, kao i novi GLA (čak se i proizvodi na istim trakama u Rastattu na granici s Francuskom).

S obzirom da nema potrebe za hlađenjem kao izdanja s benzinskim i dizelskim motorima, maska hladnjaka je u cijelosti zatvorena, a svjetla međusobno povezana svjetlećom trakom. Isto je i straga. U svakom slučaju, već na prvi pogled lako je zaključiti da je riječ o električnom Mercedesu iz obitelji EQ. I to je što se promjena tiče uglavnom sve. Sve ostalo je kao i na običnom GLA, koji uzgred budi rečeno kao GLA 250 sa 224 KS stoji 293.525 kuna. Gotovo u dlaku su isti duljina (4,46 metara, 5 centimetara više nego GLA), širina (1,83 metra) i visina (1,62 metra, centimetar više od GLA).

image

Ništa drukčije nije ni u unutrašnjosti – GLA, odnosno A-klasa. Od prepoznatljivih okruglih otvora za provjetravanje, preko višenamjenskog upravljača i ambijentalne rasvjete do sustava MBUX s dva 10,25-inčna zaslona u boji s glasovnim upravljanjem Hey, Mercedes. Sprijeda se sjedi ugodno povišeno i uz dovoljno prostora za ramena i glave, ali je straga tjesnije nego u ionako ne pretjerano prostranom GLA.

Razlog? Litij-ionska baterija ugrađena je u pod, a sjedalo je ostalo sasvim nisko, pa su noge neugodno savijene u koljenima. Nije da koljenima udarate o bradu, ali… Bajno, također, nije ni u prtljažniku, budući je i njega pod sa 435 smanjio na svega 340 litara. Kao da u pitanju nije SUV, nego obična A-klasa (370 litara). Jedino prostora za glavu straga u izobilju.

image

U uređenju i opremi nitko se od suparnika, međutim, ne može nositi s Mercedesom. Izbor materijala i izrada besprijekorni su kao i na svakom drugom automobilu tvrtke iz Stuttgarta, a i dijelovi su posljednja riječ tehnike, pogotovo digitalna panoramska instrumentna ploča (instrumenti lijevo, navigacija desno) i već spomenuti sustav MBUX. Bolje od toga danas jednostavno ne postoji. Isto vrijedi i za višenamjenski kožni upravljač s tri vrste prekidača – na pritisak, rotirajući i minijaturni touchpad. Savršeno!

U vožnji, međutim, ima i bržih… Mercedes je, naime, kod EQA išao u smjeru udobnosti, premda do stotke stiže za nimalo lijenih 8,6 sekundi. Ubrzavanje, međutim, protiče bez trzaja i škripanja guma, iako je riječ o prednjem pogonu i elektromotoru sa sasvim lijepih 190 KS i 375 Nm.

image

Ni na autocesti se ništa ne čuje, premda je brzina ograničena na svega 160 km/h. Ništa neobično, jer samo baterije teže čak 480 kilograma – EQA, naime, teži priličnih 2040 kilograma. Usporedbe radi, GLA 250 s prednjim pogonom, automatiziranim mjenjačem i 224 KS prazan teži svega 1465 kilograma, a uz maksimalno dopuštenih 605 kilograma tereta tek 2070. Kao EQA 250 sam za sebe…

Lijepo je što se na autocesti, međutim, ne čuje ni strujanje vjetra oko retrovizora ni kotrljanje guma Continental EcoContact 6 u nimalo skromnoj dimenziji 235/45 R20. Iznenađujuće je puno povratnih informacija s ceste, upravljač je iznenađujuće izravan, a automobil nije pretjerano sklon podupravljanju. Još je ljepše što se njemački električni peterosjed može voziti i s jednom papučicom.

image

Nijemci to zovu One Pedal Drive. Ručicama na upravljaču, koje inače služe za ručno mijenjanje brzina, kod EQA se mijenja jačina regenerativnog kočenja, i to u čak pet stupnjeva, sve do maksimalnih 140 kW. Uz malo prakse, automobil se može voziti, a da uopće ne taknete kočnicu, odnosno da je koristite samo pri kraju kočenja za zadnjih metar-dva. To čuva disk-pločice i puni bateriju.

Uz takav način vožnje, s jednim je punjenjem moguće prevaliti oko 320 kilometara, što je udaljenost od Zagreba do Rijeke i natrag, premda proizvođač deklarira doseg od 426 kilometara po standardu WLTP. Nama se potrošnja kretala između 20,5 i 27,2 kWh/100 km. Još je ljepše što se EQA 250 brzo puni – na istosmjernom CCS punjaču za pola sata od gotovo praznog do 80 posto kapaciteta, jer najveća snaga punjenja iznosti lijepih 100 kW. Na kućnoj utičnici oko šest sati.

image

Jedini pravi problem, izuzev neudobne stražnje klupe i skromnog prtljažnika, tako ostaje cijena – Mercedes za osnovno opremljeni EQA 250 traži prilične 394.000 kuna. I to bez doplata. S doplatama, kao u slučaju testnog automobila, cijena se penje na vrtoglavih 485.276 kuna, što s uračunatim državnim poticajima pada na još uvijek priličnih 415.276 kuna (55.300 eura). Previše za najmanji SUV iz Stuttgarta, čak i kad je riječ o elektroautu… Jer, GLA 45 AMG sa 387 KS bez poticaja je skuplji samo 50.640 kuna.

https://www.jutarnji.hr/autoklub/video/testirali-smo-elektricni-mercedes-eqa-250-jedini-kompaktni-premium-suv-s-dosegom-od-380-km-15090244

Autoconnect team