Peta generacije Mercedesove S-klase (W 221), koja se proizvodila od 2005. do 2013. godine, nije samo rabljeni automobil – u svoje vrijeme postavila je standarde visokom tehnologijom, posebice po pitanju udobnosti i sigurnosti. Ako tražite veliku limuzinu, danas je dobro vrijeme da “bacite oko” na “veliku zvijezdu” koja se može pronaći u pristupačnom dijelu tržišta rabljenih automobila.

Prostora ima u izobilju, posebno u izvedbi L, s karoserijom produženom sa standardnih 508 na 521 cm i osovinskim razmakom povećanim s 304 na 317 cm. Ni nakon “par sto tisuća” km udobna sjedala nisu istrošena, a automatika i sva elektronika kod polovnjaka rade besprijekorno. To govori o kvaliteti Mercedesove visoke klase, ali i dobroj pažnji vlasnika.

O modelu

Odmah nakon što je predstavljena 2005. godine po početnoj cijeni od približno 75.000 eura (567.000 kuna), S-klasa je oduševila visokom razinom udobnosti i sigurnosti. Paket bogate opreme uključivao je kompletno električno upravljanje svim sjedalima, “otpornu” šasiju, držanje u traci i promjene traka, prepoznavanje prometnih znakova, a dostupan je bio u normalnoj i produženoj verziji. Jedini konkurent u to vrijeme bila je BMW-ova “Sedmica”.

Ako se S-klasi nešto može priznati, to je izrada i završna obrada karoserije, kao što biste očekivali od vrhunskog luksuznog automobila. Korišteni su visokokvalitetni materijali poput drva i visokokvalitetne kože pedantno konstruirani u svaki kutak automobila. Turbulencija zraka je neprimjetna zbog glatke i opsežno presvučenog podnožja, a vrata su toliko dobro izolirana tako da do unutrašnjosti ne može doprijeti ni prašina, a pragovi vrata zaštićeni su poklopcima od ogrebotina. Međutim, nedostatak je što prtljažnik od 475 litara nije opremljen standardnom rezervnom gumom, dizalicom ili ključem za vijke alu naplataka.

Za volanom

Vidljivost je pritom pozitivno iznenađujuća. Prilikom upravljanja velikom karoserijom parkirni senzori, stražnja kamera i pomoćnik za parkiranje bit će od velike pomoći. Iako je riječ o robusnoj limuzini, krovni stupovi nisu preširoki stoga ne ograničavaju toliko pogled prema van, no vidljivost pod kutom prema stražnjem dijelu mogla bi biti bolja. Vanjska ogledala imaju sferično područje s lijeve i desne strane, čime je olakšan uvid u slijepu točku, a neki modeli opremljeni su radarskim senzorom koji nadgledava određeno područje.

Nakon ulaska u kabinu trebat će vam određeno vrijeme da se priviknete na obilje mogućnosti. Uz električna sjedala, tu je i električno podešavanje upravljača i papučica. Osim elektroničnog podešavanja, prednja sjedala dolaze i s funkcijom masaže, napuhivanja određenih dijelova, grijanja i ventilacije. Druge bitne značajke su tempomat, radarski sustav koji regulira udaljenost do vozila ispred, sustav upozorenja na sudar, senzori brisača vjetrobranskog stakla, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg i lijevog vanjskog ogledala i još mnogo toga.

Kvaliteta je vidljiva i na lako čitljivoj ploči s instrumentima koja u visokoj rezoluciji pruža informacije o dometu i potrošnji. Prepoznavanje prometnih znakova i navigacijski sustav djeluju vrlo brzo, a sustav će povratne informacije kombinirati s uvjetima na cesti, poput vlage i slično. Pažnja na detalj je nevjerojatna, svaki prekidač i gumb je savršeno osvijetljen, a osim toga, na mnogim mjestima postoji ambijentalno osvjetljenje u različitim bojama, uz rasvjetu s četiri svjetla za čitanje.

Motorizacija i vožnja

Ispod poklopca motora mogu se pronaći razne varijante, od 2.1-litrenog dizelaša s rednih četiri cilindara i 204 KS, do AMG-ove izvedbe 6.0 litrenog V8 benzinaca koji “ispucava” 630 KS.  Postoje tri dizelske verzije (2.1 I4, 3.0 V6 i 4.0 V8), a one su dovedene do savršenstva – tipične vibracije uopće se ne prenose u unutrašnjost, niti ih je moguće čuti u bilo kojem radnom stanju. Prijenos se vrši preko automatskog 7-stupanjskog mjenjača na stražnje ili sva četiri kotača. Sustav funkcionira glatko, čak i u slučaju ubrzanja u kratkom roku, a dostupne su i verzije sa “uškama” na upravljaču.

Ovjes je za svaku pohvalu – vožnja S-klase nudi osjećaj ugodnog klizanja. Karoserija je gotovo “imuna” na neravnine i pojedinačne prepreke, a opterećenje neće gotovo nikako promijeniti svojstva ovjesa. Kada površina ceste nudi manje prianjanja, elektronična kontrola proklizavanja intervenira učinkovito kako bi se omogućilo bolje i sigurnije ubrzanje.

Cijene

Najpopularniji modeli su S 320 – 3.0-litrenim V6 dizelaš s 235 KS (173 kW) i 540 Nm okretnog momenta, i S 350 – 3.5-litreni V6 dizelaš od 272 KS (200 kW) i 620 Nm okretnog momenta. Oba modela nude prosječnu potrošnju od 8-12 litara. Prosječna cijena ovih modela danas je oko 12 do 15.500 eura, a primjerci u dobrom stanju mogu se pronaći već od 9.000 eura.

Zaključak

Održavanje S-klase nije jeftino za osobu s prosječnim primanjima. Tehnološki je to prilično kompleksan auto (zračni ovjes, mnogo sigurnosne elektronike…), pa zaboravite da ćete dijelove nabaviti vrlo povoljno i eventualno potrebne složenije zahvate moći obaviti mimo ovlaštenog servisa.

Zato je za onog tko se upusti u kupnju, bez obzira na to što je serija W221 najkvalitetniji Mercedes tog doba, važno da odabere što bolje sačuvan primjerak i obavezno s urednom servisnom poviješću, pa iako u startu platili više.

Na tržištu rabljenih najčešće se sreću dva motora: s jedne strane velik, moćan i statusni benzinac 5.5 V8 s 388 KS (S 500) te štedljiv i trajan dizelaš 3.0 V6 s 235 KS (S 320 CDI). Nisu problematični, ali ključ pouzdanosti i trajnosti je kao i uvijek, u redovnom i urednom održavanju, bez kemijanja. S mjenjačima (automatski su ovdje prvi put smješteni uz volan) ova S-klasa nema izrazitih problema, kao ni s pogonom 4Matic. Nije loš izbor ni V6 benzinac s oznakom 350. I na kraju,  većina motora ima pozamašnu kilometražu, uglavnom jakim tempom na otvorenim cestama. Zato kasnija povećana potrošnja ulja nije rijetkost, posebno kod 320 CDI.

Izvor: https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/luksuz-rabljenog-mercedesa-s-klase-w-221-napokon-je-priustiv-donosimo-detaljni-pregled-15066579

Autoconnect team