Ovaj model u prosjeku troši samo 5,5 litara, dakle litru i pol manje nego slabiji, omiljeni dizelaš E 220 d

Prošle godine je Mercedes E-klase doživio redizajn, a po pitanju “ispeglanog” izgleda najveća su novost stražnja vodoravna svjetla, a ne više okomita, što E-klasi W213 daje na novoj eleganciji. Nadalje, s redizajniranom maskom hladnjaka, svjetlima, odbojnicima i poklopcem motora, općenito djeluje svježije.

Unutra je već teže odmah detektirati novosti: znalci će  uočiti novi upravljač s tri dvostruke prečke i haptičkim prekidačima, touchpad umjesto rotirajućeg izbornika i na dodir osjetljivi dvostruki ekran od najmanje 10,25 inča.

image

Obnovljena je i tehnika pa tako sada osvježena verzija ima aktivni tempomat koji ne koristi samo radar i kameru, već i informacije o stanju u prometu s navigacije, posljednje generacije središnjeg multimedijskog sustava MBUX.

Po pitanju motorizacije, dinamična i štedljiva verzija E 220d od 194 KS dosad je bila najtraženija uopće s obzirom na najbolji omjer uloženo/dobiveno, no s obzirom na to da su za lipanj najavljeni poticaji za plug-in hibride i električna vozila, kao zanimljiva opcija se nameće model E 300 de 4Matic kakvog smo testirali.

Podsjetimo, Mercedes jedini na tržištu nudi opciju dizelskog motora i elektromotora s baterijom koja se puni na utičnicu pa se “tradicionalisti” ne moraju odreći dizela, a pritom mogu biti još štedljiviji i čišći.

Pokreće ga još prije dvije godine i aktualnog redizajna predstavljen hibridni sklop koji kombinira 2,0-litreni dizelaš od 194 KS i 400 Nm koji djeluje u sinergiji s elektromotorom od 90 kW i 440 Nm što u finalu daje 306 KS i 700 Nm. Pritom se baterije kapaciteta  13,5 kWh pune na utičnicu smještenu na stražnjem braniku.

Snaga je to dovoljna da se putem 9-stupanjskog mjenjača prenese na sva četiri kotača (doplata) za ekspresnih 5,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 235 km/h do koje dvije tone teška krstarica kroz sve brzine i cijelu skalu okretaja juri naprijed bez trunke posustajanja, glatko i bez gubljenja daha.

image

Međutim, premda vrlo brz i snažan, 300de ima i drugu stranu karaktera. Naime, pedantni Nijemci su izračunali kako je devedeset posto dnevnih vožnji njemačkih vozača kraće od 50 kilometara, kao i da 96 posto njih dnevno prelazi manje od 100 kilometara (kod nas je sigurno i manje) te da bi ovakav automobil većinu tog vremena mogao voziti isključivo na struju s 0 posto emisija.

Konkretno, samo na struju bez paljenja dizelaša ovakva E-klasa u stanju je prijeći 45 kilometara na gradskim ulicama prema WLTP standardu, te ako treba, kraće vrijeme može voziti samo na struju i do 130 km/h.

image

U kombiniranoj vožnji, mirnoća kojom se električni i dizelski motor neosjetno izmjenjuju u aktivnom i pasivnom radu i kojim se može ekonomično i uz užitak krstariti otvorenim cestama uvijek uz puno snage i momenta, nezamjenjiv je kod ove plug-in hibridne E-kase.

Nadalje, spontane reakcije na gas, posebno prilikom pretjecanja na otvorenoj cesti zasluga su tih dodatnih 440 Nm elektromotora praktički već od 0 okretaja.

Ovjes je pritom udoban za sve putnike, premda ipak nešto krući nego inače, upravljač je lijepo odmjeren i precizan dok pogon na sve kotače daje i doprinos sigurnost posebno u lošim vremenskim uvjetima.

U prosjeku nam je uglavnom na autocesti E 300 de 4Matic bez podrške elektromotora trošio sasvim prihvatljivih 8,5  dok u kombiniranoj vožnji u svim režimima troši manje – 5,5 litara na kraju testa. Tada bi baterija trebala uvijek biti puna, a ona se na brzom punjaču puni za sat i pol do 100 posto.

Ako bismo trebali nešto izdvojiti kao manu to je obujam prtljažnika, ali je to tako kod hibrida – naime, zbog smještaja baterija raspolaže s 370 litara umjesto standardnih 540 litar,  ali se i s tim da živjeti

Izvor: https://www.jutarnji.hr/autoklub/testovi/vozi-na-dizel-a-uzima-i-poticaje-testirali-smo-plug-ih-hibridni-mercedes-300-de-4matic-15072192

Autoconnect team